Sol lite grill och 25 år!

I lördags var den stora dagen här. Jag blev ett år större och kanske lite klokare. Dagen började mycket lugnt med frukost ute i solen iklädd shorts, kanske inte det jag hade hoppats på när jag åkte över havet för att tillbringa en vinter i puderparadiset men men. Efter ett par trevliga samtal hemifrån nära och kära, kan ju passa på igen å säga grattis till lilla mamma och moster som också hade bemärkelsedag i lördags. Tänker inte avslöja hur mycket men kan säga att nästa år blir det nått stort, ungefär dubbelt så mycket som jag fylde i år.

Efter frukosten spatserade jag och Mats in till byn och kikade lite i butikerna, jag hittade en hoodie som jag köpte till mig själv. Spanade även i en skjorta som det senare visade sig att det andra grabbaran köpte till mig! Stort tack!
Kalle bjöd på en utsökt potatisgratäng men fläskfile till middag.
Vi hade bjudit in ett gäng till fest senare på kvällen, det gänget visade sig bli lite större än väntat slutade med ca 40 pers hemma hos oss! En mycket trevlig kväll, som fick ett lite oväntat slut. Nån av gästerna bestämde sig för att uträtta sina behov på grannens hus, vilket inte uppskattades av dessa. Efter en stund kom det ett par män iklädda mörkblåa uniformer. Adam tog sig i kragen och efter ett litet samtal männe så kom de överens om att vi skulle avrunda festen. Sagt och gjort våra väner gick snällt och städat hem, vid det här laget va klockan ungefär halv tre så det va ingen srörre skada skedd...

Vår goda granne Mats visade lite oväntade tallanger och bakade en kaka till allas stora glädje! En annan upskattad present va ca 60-70 jello-shots som Sarah och Lindsey mixtrat ihop. 
Jag fick även lite såpbubblor och ett försvarets hudsalva, men vet aldrig när man kan behöva dessa!

Jag tror det va ett tag sedan 6 pojkar va så glada att se lite regn som i morse. Kanadas motsvarighet på John Polman har nämligen utlovat en del snö i veckan så nu hålls alla tummar som finns i detta hus på att detta stämmer!

J/-25



Kommentarer
Postat av: N the man

http://kristinebergsgatan9.se/images/stories/mp3/diverse/han%20gjorde%20en%20stamgaffel.mp3

2010-03-10 @ 10:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0