Road trip

Har just kommit hem från Calgary. Har varit där över dagen för att se NHL hockey och skjutsa Kalles och Nicklas skidor till dom som skulle se hockeyn och sedan dra vidare mot Scandalnavia. De har ju nu avslutat sina USA resa som verkar ha varit magiskt rolig. Hur som helst så åkte vi in till centrala Calgary och sa upp bilförsäkringen. Sedan sa Sarah att butiken Winners var bra så vi gick dit. Utrycken på de tre manliga (jaja mer eller mindre iaf) ansiktena som klev in butiken skrek nog inte av övertygelse eftersom vi möttes av ett hav av klänningar och enbart tjejgrejer. Hur som helst hittade vi upp till andra etaget och herrsektionen med löjligt låga priser och det slutade med att alla gick därifrån med varsitt nytt plagg.

Efter vårt stadsbesök så åkte vi ut till hockeyarenan som är formad som en enorm sadel, ser roligt ut. Lite större än Skellefteå Kraft Arena. Väl där så ringde till slut Kalle från flygplatsen och berättade att de skulle försöka hinna till hockeyn. Nånstans i detta samtal klämmer Kalle dessutom ur sig att hans flygbiljett inte gick boka om som tänkt så han är tillbaka i Fernie igen till vår glädje. Tyvärr så stannar han bara en vecka men vi kommer nog att hinna ha mycket kul ändå. Hur som helst, sidospår, verkar vara bra på dom idag, blev ett sjukt antiklimax när de släppte pucken. Jag hade förväntat mig att hela arenan skulle explodera av rop men istället blev det knäpptyst. Trodde för en sekund att jag satt där inne med 20 000 möss. Men jublet kom efter 2 minuter när det blev fight. Sjukt ballt att se hockeyn i alla fall. Blev bara bättre och bättre, både spelet och stämningen.

Efteråt släppte vi av Nicklas på flygplatsen där han ska spendera nästan två dagar innan hans flight. Lider med honom. Sen körde vi hem. Så nu ska jag snart gå och lägga mig. Johan har fotat en del som han säkert lägger upp imorgon. Han är ju så rackarns snabb i säng nu för tiden...

/A-puck

Kommentarer
Postat av: MoP

Hej! Men nu blir jag riktigt förskräckt! Sagt upp bilförsäkringen, hur tänker ni? Det kostar multum om det händer nåt, har ni ekonomi för detta? Ber er tänka till ordentligt. Take care på många sätt!

Kram MoP i Tärna.

2010-03-24 @ 20:29:24
Postat av: Adam

Mamma vi har sagt upp bilen till dagen efter vi åker så du behöver inte vara orolig.

2010-03-26 @ 03:13:54
Postat av: Glenn

Åh jag hade velat vara kvar i misären hos era grannar, verkar bara vara Phill kvar nu :/



Har ni fått någon sen säsongspuder? Och när har ni hemrese datum?



Ta hand om varandra och jag delade nog samma oro som Mamma Andersson :)



Det är bra att ni har koll ;)

2010-03-26 @ 15:40:00
Postat av: Jenny

Gillar din header, mycket fin bild!



Titta gärna in på min blogg, om du har tid :-)

Kram!

2010-03-26 @ 16:19:21
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0