Tung kväll

Igår var jag och Danne så fruktansvärt less på att ligga och inte ha nåt att göra på kvällarna så vi bestämde tidigt att vi skulle spela biljard. Kvällen inleddes hos grannarna för att sedan fortsätta på puben och senare vidare till Brickhouse. Någonstans mellan dessa två uteställen inleddes dock en massiv förlust av karaktär. Den hittils lugna kvällen omvandlades till ett ölkaos på Brickhouse och kannorna rullade in långt efter de flesta av oss inte behövde något mer. Trots detta så lyckades samtliga inneboende ta sig hem på ett eller annat sätt. Det sämsta valet gjorde nog Kalle som tog en taxi som vägrade ta emot kort när han inte hade några cash.

Av ovan nämnd anledning så har vissat av oss varit ganska trötta idag. Jag och Johan har dock varit uppe på berget och lekt av oss lite. Det spöregn vi fick på oss under gårkvällen hade kommit i form av snö på berget och låg till grund för en riktigt rolig dag. Tyvärr så har min overall vissa nackdelar. Många av dessa kombineras när det är 5 plus i solen och man är bakis. Lufttätheten som mitt plagg erbjuder är nämligen din största fiende när demonerna ska ur din kropp dagen efter ett rejält kalas. Man kan kortfattad säga att man får sig några påminnelser om gårdagen i doftform. Men hur som helst så är berget konstigt nu. Relativt kallt på toppen med lössnö som är lite tung och på botten är det vårfloder överallt och bara vattenskidåkning som gäller. Ska fota lite nästa gång ljuset är med oss så ni får se hur det ser ut här.

Lite bilder från Calgaryresan hade jag tänkt slänga upp också. Enjoy!

/A-glow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0