Svenskfest

Igår valde vi transatlanter att ta en lugn dag hemma i huset. Vi har insett att det är ganska skönt att vila när det ändå inte kommer någon snö på berget. Så vi slappade och såg serier innan vi var en vända på stan för att inhandla pjäxspray till mig och mina utomjordiskt illaluktande pjäxor. På tal om det så misslyckades jag lite smått med mitt inköp eftersom jag råkade köpa fotdeo istället för pjäxspray. Dock så tycker jag det är tokvidrigt att spraya skiten direkt på huden så jag sprayar i pjäxorna hur som helst. Funkar väl kanske sämre men mina rumskamrater överlever i alla fall vår resa.

På kvällen var vi på inflyttningsfest hos några svenskar vi mötte i backen för några dagar sen. Kul att träffa lite nytt folk för det har vi verkligen inte varit bra på tidigare. Sen bar det av ut till ett uteställe som var smockat. Så efter nån minut i kön bestämde jag och Danne att vi skulle gå nån annanstans och ta en öl och låta kön bli lite kortare. Sagt och gjort så tog vi med oss 3 kanadensiska kolgruvearbetare och gick till ett annat ställe. Valet av sällskap var sjukt bra för det blev mycket skratt innan vi gick tillbaka till första stället och mötte upp med Johan som kom in i samma veva som vi hade gått därifrån. Stället måste ges högt betyg för livebandet och de billiga ölen.

När vi sedan kom hem, återigen utan Johan som hade gått själv igen. Måste bara påpeka att de två fester vi har varit på som inte har varit här i huset så har Johan blivit borttappad innan vi kommit hela vägen hem. Förra festen hamnade jag och brorsan på nåt sätt i en enorm pick-up med tre snubbar som skjutsade oss hem och igår gick vi hela vägen men tappade ändå bort Johan på nåt sätt. Hur som helst så klev Johan upp när Kalle kom hit sent i natt och vi satt alla och pratade tills ännu senare. När vi väl gick och la oss så överlämnade jag en av mina två madrasser till Kalle. Något som skulle visa sig ödesdigert senare på natten när jag vaknade av att min madrass gick genom den mycket tveksamt byggda sängramen och landade hårt på golvet. Det hela orsakades av faktumet att den madrass jag har underst nu inte har någon träram inbyggd så jag ska skruva isär den fruktat fula sängramen och ställa bort den.

Idag har vi inte gjort ett skvatt. Jag och brorsan har sett på en dokumentär och Kalle och Johan har varit iväg och köpt liftkort och hälsat på några kompisar till Kalle. Så nu hoppas jag att de kommer hem med pizzor snart.

/A-list

Kommentarer
Postat av: Pojje

Haha! Orka tappa bort Johan hela tiden...

Men ni ser ju ut att ha det sjukt härlig i backarna!

Är måttligt avundsjuk här i Stockholms-slasket!

2010-01-26 @ 13:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0