Kejsarens nya kläder

Dag 4:
Första skiddagen bjöd även på första stoppade liften av transatlanterna. Danne valde att stanna första liften vi åkte i Fernie genom att sätta fast ryggsäcken i liften när han klev av och blev därmed av med den. Som tur var för oss så stannade liftgubben liften så Danne kunde plocka loss sin ryggsäck och så jag och Johan kunde skratta lite extra. Därefter så visade sig åkning vara betydligt mycket bättre än förväntat eftersom det har regnat i byn sen vi kom hit men snön faller uppe på berget. Sköna svängar i lite för varm lössnö men det kommer en kallfront om några dagar så vi är förhoppningsfulla.
Efter åkningen var vi på byn och införskaffade en transceiver till mig och insåg att Fernies centrum suger när man inte har pengar för att köpa allt man vill ha. Det finns nämligen väldigt mycket trevligt att hitta i butikerna.

Dag 5:
Lätt snöfall på berget under natten gav nya sköna svängar. Inte nåt folk i backarna för tillfället så det går att hitta bra ytor om man skråar och går lite. Idag har även samtliga transatlanter visat att vi inte är perfekta. Johan valde att ge sig själv ett redigt sneskär efter ett litet skutt vilket resulterade i en snygg glidning på ryggen, vilket i sin tur fick två åskådare att tvingas fly ur Johans icke självvalda färdväg. Danne lade en skida bakom ryggen i en vacker skidbalett. Tyvärr så var denna dans inte tilltänkt av Danne och slutade inte helt oväntat på magen. Själv så skulle jag visa mina två medresenärer hur ett proffs slashar ett puderfält. Tyvärr så visade sig snön var något tyngre än förväntat vilket fick mina smått oförlåtande tailar att spotta ut mig ur svängen. Med vikten placerad långt ner i baksätet så blev det ingen slash utan snarare en korkskruv med slutdestination: Adams rygg. Men vi har iaf kul.
Efter åkningen gled vi återigen ner på stan och införskaffade nya kläder åt kejsaren. Bilder kommer efter vi har ätit för vårt internet är långsammare än Rebban innan en fika på stan och jag är tokhungrig!

/AA-gun


Kommentarer
Postat av: marran

hahahahahh jag vill sa garna se er

2010-01-15 @ 09:16:49
Postat av: MoP

Hej!

Kul med fina bilder..hoppas ni åkt skidor idag utan att hamna på rygg och mage! Take care!

2010-01-15 @ 19:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0