Får det vara en öl?

Vi var under gårkvällen hos våra grannar och drack några öl. Grannarna är en härlig blandning av människor som består av 3 australiensare, 1 svensk, 1 norrman och 1 dansk. Mest rätt fram av dom är svensken som heter Jonas men vi kallar honom såklart för Glenn eftersom han kommer från Göteborg. Kan nog bli så att vi går dit ikväll med. Ska tydligen vara rätt bra drag på måndagar på nåt uteställe här i byn så det kan nog vara dags för transatlanterna att visa sig på styva linan för första gången. Ska dansa som en tok i så fall, bara för att jag vet hur omstridd mina moves är. Jag borde egentligen dra igång en röstning här om hur många som tycker att jag ser ut som en idiot på dansgolvet versus hur många som tycker att jag har cool stil. Är rätt övertygad att resultatet inte skulle vara någon rolig läsning för min egen del så det kommer nog inte att hända. Jag kan dock garantera er läsare att om jag hamnar på ett dansgolv ikväll så kommer jag inte att vara nykter och tråkig.

I övrigt finns det väl inte så mycket att rapportera härifrån. Det fortsätter regna i byn och snöa nån centi per natt på berget så åkningen är ok men moralen låg i byn pga att all snö här nere snart är borta. Danne har insett att en utlösning för honom hade kunnat leda till katastrof så han gick och köpte nya skistoppers till sina skidor idag så ifall de löser ut så stannar de iaf. (Hade du hjärtat i halsgropen där mamma?)

Nu är Danne klar med middagen. Alla som kände Danne när han var liten förstår hur chockad jag är över att han har tillagat mat med broccoli i. För er andra kan jag meddela att han brukade proppa munnen full med broccolin vår mor bjöd på för att sedan gå till badrummet och spotta ut den i toaletten. Men nu ska jag sluta vara otrevlig och sätta mig och äta.

/A-track

Kommentarer
Postat av: MoP

Hej!

Hjärtat har återvänt på rätt plats...broccoli till Danne? Fantastiskt! E åkte till Verbier på skidsemester idag, för att inte vara för udda blir det Storklinta till helgen! Take care alla 3!

2010-01-19 @ 21:21:05
Postat av: J-ecke

I like your style adde! :)

Vi svettas och har det valdigt bra har borta pa andra sidan jorden. Aven om jag ofta kommer pa mig sjalv att sakna era sota ansikten.

Skot om er killar!

2010-01-20 @ 04:43:56
URL: http://isydostasien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0