Den nakna sanningen om Kanada

I brist på annat att skriva om så tänkte jag berätta för er som inte är här hur livet i Kanada egentligen fungerar.
Vi har gjort en del upptäckter som vi tycker är dumma/konstiga/föråldrade m.m.
1: Först och främst så är snowboardåkning fortfarande coolt här. Detta märks tydligt på berget eftersom det är ca 50/50 uppdelning mellan skid- och snowboardåkare. Dessutom har snowboard inte den 30-års gräns här som i Sverige, det finns åkare i alla åldrar. Något som gör det tragiskt att jag har lagt brädan på hyllan för säsongen är att ca 90 procent av alla söta tjejer man ser i backarna bara har en planka under sig, hade jag åkt bräda så kanske jag hade kunnat imponera på en eller annan av dom... Surt sa räven och kissade i badtunnan.
2: Alla åker skogsåkning här. Hade din mormor varit kanadensiska så hade även hon gjort det.
3: Folk gillar inte miljön. Vi kör en minibuss med plats för 7 passagerare och ganska rejält med packning men ändå så känns det som att man sitter i en Smart när man kör på highwayen. Pick-ups med hjulbas på 2,3 kilometer är inget ovanligt.
4: Dumma varningsskyltar sitter överallt. Vi har en som säger att avgaser kan komma in i kupén om man har motorn på samtidigt som bakluckan är öppen på bilen, vilket kan vara skadligt för hälsan...
5: Husen är fortfarande av skorkartongsmodell. Undrar hur de tänker när de bygger platta tak på hus som får ca 9 meter snö på sig varje vinter. Inte underligt att de börjar läcka.
6: Toaletterna kan överflöda. Varför spolar toaletterna fler liter än som rymms i skålen? Det var något jag frågade mig gång på gång första natten vi bodde här när det rann över p.g.a. min lite för hårda mage vid det tillfället.
7: Kassörskorna på matvarubutikerna måste stå och packa allt man köper i påsarna. Varför kan inte det här redan överviktiga folket packa sina egna påsar? Sjukt långsamt plus att många här skulle nog må bra av att måsta anstränga sig lite mer.
Kommer inte på nåt mer på rak arm just nu och dessutom är maten i stort sett klar så jag får väl tillägga fler smarta saker senare.

/A-dust

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0