Aussienight

Måndagkvällen bjöd på något oväntat, en fest. Vi var alla rätt inställda på att inte göra något utan typ sitta hemma och se på film eller nåt. Men vår gode granne Glenn kom över och praktiskt taget tvingade i oss första ölen och övertalade oss om att vi skulle gå ut för att det skulle vara så bra drag på byn. Vi valde då att ta en dusch och fräscha till oss och gå över till Glenn och Mats som satt och såg på hockey och drack öl inne hos dom. När vi kom dit upptäckte vi att en av deras 3 australiensiska rumskompisar redan var hemma. Det visade sig att han hade kommit hem vid kl 20 då han redan hade blivit i lurad för mycket absinthe av någon snäll skandinavisk själ. Men efter att ha sovit i 3 timmar så tyckte vi att han var fräsch nog och tvingade med honom på slutet av vår förfest och senare även ut på byn. Väl på byn så hade vi inte en chans att komma in på stället där allting skulle hända eftersom fler än bara vi hade fått nys om att det skulle vara drag. Underligt va? Istället gick vi på ett annat ställe som visade sig vara riktigt bra. En god kväll i gott sällskap slutade dock några timmar senare återigen i Glenn och Mats soffa. Väl där satt vi och snackade och när vi gick därifrån så visade jag och Danne vilka underbara vänner vi är när vi glömde Kalle som hade somnat i soffan. Börjar bli lite av vårt trademark att glömma/tappa bort våra rumskompisar tror jag.

Skidåkningen här är så långt ifrån inspirerande som det kan bli för Kanada för tillfället. Idag kom jag flygandes över ett krön och möttes när jag landade av ett rungande ljud av mina skidor som träffade blank is alá hockeyrink. Smått överraskad vred jag runt skidorna i ett försök till en bromssladd men upptäckte att skidorna nästan gick fortare på tvären. Så det suger totalt på sina ställen nu men det lovas snö till helgen. Vore skönt om det stämde för då slipper man dricka öl och kan börja bumma på det mest osociala sättet, genom att ligga i sängen kl 22 för att vara först upp med liften. Något som passar min norrländska själ ganska bra gissar jag.

/A-deep

Kommentarer
Postat av: MoP

Ta det varligt när det saknas snö!! Bättre vänta tills underlaget är bättre - blåis låter inte bra!

Hoppas ni får snö snart - om ni vill kan vi skicka lite för ikväll har vi blåsigt och snöigt. Faster Monica hälsar att ni ska använda förståndet!

Ha det gott - ta hand om varann - låt bli att "glömma" polarna!

2010-01-27 @ 22:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0