Vancouver-smittan sprider sig

Med rubriken menar jag vädret. Om ni tror att det bara är OS byn som har varmt och tråkigt väder så har ni fel. Vi upplevde häromkvällen något jag aldrig vill vara med om igen, spöregn mitt i natten i Februari. Åkning blir ju inte helt oväntat inte så bra när väderförhållandena är kassa. Vi är i alla fall ute i backarna igen efter tre dagars uppehåll på grund av vår lilla incident med bilen. För övrigt så ska den in på koll imorgon kl 9 så då får vi i alla fall veta om den är värd att reparera eller inte. I övrigt händer det inte mycket. TVn är fortfarande inte inkopplad eftersom min telefon dog förra veckan och kabelgubben har därför inte kunnat ringa mig. Men han kommer också imorgon.

Så länge pissvädret håller i sig så kommer det nog inte upp så mycket bilder här. De har ju tyvärr ingen park här vilket hade varit ett väldigt bra alternativ i det slask vi har. Så istället lallar vi omkring planlöst på berget i några timmar per dag och får inte särskilt mycket vettigt gjort. Mina nya pjäxor är då i alla fall snälla mot mina smått sönderslagna smalben så det är till och med kul att åka fort bland pucklarna som uppstår av alla som inte vågar åka lika fort som oss proffs. Har förresten hoppat två krön idag för att upptäcka i luften att det ligger barn i landningen med yardsales i full gång. Alltid lika kul att få tre-fyra meter på sig att byta riktning rejält när man landat. Men det är väl det mest spännande som har hänt denna veckan.

Vi vill även passa på att gratta syster Andersson som har den stora äran att fylla 30 år idag. Stort grattis från alla oss transatlanter.

/A-plan the mogulman

Kommentarer
Postat av: MoP

Hej!

Nu säger jag bara - Var aktsamma! Take care ifall ni inte förstår....hopp och kullerbyttor och krön och ojoj....Här - 20 grader, snö och ännu mer snö! på lördag kommer Erika - då ska vi fira 30-åringen. Ha det fortsatt bra! Mvh MoP

2010-02-18 @ 22:11:45
Postat av: T-dog

hej boys.har d-bone brutit bena än.?:D synd att vädret e skit...hade bra iaf.

2010-02-20 @ 12:18:08
Postat av: MoP + Erika

Hej!

Undrar om ni är vid liv?? Jag/vi vill gärna läsa nytt inlägg på bloggen gärna åxå på e-mailadressen.

I Whistler skiner solen när vi ser svenskarna skida hem medaljer - vilka duktiga sportisar Sverige har i Kanada! Hoppas solen skiner på er också. Kram från staan....

2010-02-22 @ 22:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0