Sommaren är här

Efter en och en halv månad av konstant gråväder så har nu vädret ändrats. Tyvärr tvärt emot våra förhoppningar för istället för -5 och snö så har vi nu +5 och sol. Detta innebär att all snö håller på att ruttna bort. Visst får man lite gogglesbränna men jag kom inte hit för det. Vi hajkade i alla fall Mammoth Head för nån dag sen vilket var riktigt trevligt, där låg det i alla fall kvar lite kallsnö. Men nu blir det mest slaskig piståkning i solen. Tro mig, jag önskar verkligen att det fanns en park nu.

Igår kom vår nya rumskamrat Niklas som ska stanna en månad. Kommer att bli trångt uppe på vardagsrumsgolvet men jag hoppas att han och Kalle kommer att kunna sova i alla fall. Det har ju inte varit några problem för Kalle hittills.

Mina rumskamrater är nu hos Basse och grabbarna där dom sitter på balkongen och dricker öl i solen. Själv har jag lite huvudvärk och jag kände att ovan nämnda kombination kan vara den sämsta kuren mot min skallebang så jag stannade hemma. Trodde att det var hockeysemi nu men hade visst fel på tiden, två timmar kvar...

Väderleksrapporterna är fullkomligt deprimerande och jag hoppas med hela mitt hjärta att de ljuger. Det ska nämligen bli ännu varmare och regn under helgen och nästa vecka. Stämmer det kan det bli hem till Sverige betydligt mycket tidigare än planerat och det vill jag inte. Känns skönt att höra att Östersundsgänget tycker det är kul att vi bränner pengar och inte får nån snö alls för valutan. Skadeglädje är ju den enda riktiga glädjen eller hur var det nu igen?

/A-beam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0