En dålig dag blir sämre.

Hej igen alla läsare, det har tyvärr inte blivit något inlägg på några dagar men nu är det i alla fall dags igen. Jag hade en riktig skitdag i fredags. Vaknade och fick veta av vår granne Mats att det hade snöat 13 cm över natten vilket innebar 25 cm de senaste 48 timmarna. Självklart blev jag tokpeppad av det faktumet. Dessutom har jag införskaffat nya pjäxor som jag också var väldigt sugen på att få testa. När vi kom upp till backarna så upptäckte jag dock att snön inte var Kanadapuder (ovanligt) utan klibbsnö som var sjukt tråkig och sjukt jobbig att åka i så besvikelsen la sig tungt över mig, det hela hjälptes inte av att mina glasögon immade igen totalt och att det snöade isbitar så det var inte roligt att inte kunna använda dom. Efter nån timme fick jag nog och gav upp åkningen. Det tog inte lång tid förrän de andra också ledsnade och vi åkte hem.

När jag hade släppt av de andra hemma mer eller mindre sur för åkningen så skulle jag åka till kabelföretaget som ska koppla in vår tv. De har fått mitt nummer men telefonen har dött så jag skulle meddela dom att de kunde komma när som helst eftersom vi var hemma resten av dagen. Hur som helst kom jag iväg på ettan men när vår underbara automatlåda la i tvåan så small det till och bilen började rassla. Jag stannade ett halvt kvarter bort och insåg att jag hade förlorat mina växlar. En lång svordomsramsa senare så skulle jag lägga i backen för att i alla fall kunna backa in bilen på gården men nej nej, backen är också borta. Jag misstänker därför att drivknuten har gått av. Vi måste därför in med bilen på en verkstad för att se hur mycket det kostar att fixa den, det här kan nämligen innebära döden för vår Plymouth. Är det rimligt pris på reparationen så kan det även innebära att vi återigen får stå för en lagning.

Så vad gör vi istället då? Ja när skidåkningen suger och bilen dessutom inte kan ta oss till backarna så finns det ju en annan utväg... Alkohol. Alla andra grabbar var på fest med Basse och gänget i fredags, jag var dock på så dåligt humör för bilen mm så jag stannade och såg OS invigningen med grannarna. Inte alls sugen på att festa den kvällen. Igår var det dock födelsedagskalas för en annan svensk som vi har varit på fest med en gång förr. Väldigt trevlig tillställning med välsmakande tårta, därefter var det ut på byn som gällde för oss allihop. Så nu ligger jag småbakis i sängen och hoppas att någon ska gå till A&W och köpa två Mamaburgers åt mig, något jag är hyfsat övertygad om att det inte kommer att hända. Det har blivit tydligt för mig att mina Jedi Mind Tricks inte fungerar och min telepatiska förmåga att förmedla liknande önskemål till mina ovetande rumskamrater fortsätter att misslyckas.

Förresten måste jag ju meddela att alla i huset nu har testat på bakåtvolt på skidor. Jag och Kalle hade problem med modet men vi båda vågade testa på det till slut. Danne däremot tvekade inte en sekund utan slängde iväg en riktigt rejäl volt direkt. Johan har ju gjort bakåtvolt i några säsonger nu så för hans del börjar de vara lite mer rutin. Ingen utav oss lyckades dock sätta någon landning men det skyller jag på snön så slipper jag känna mig dålig.

/A-K 74 (näe det är ingen typo, det är 47ans lillebror)
Förresten så vill jag önska alla en riktigt bra avslutning på alla hjärtansdag. Ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0