En bra dag helt enkelt.

Tack vare att det vägrar snöa i den här delen av bergskedjan så börjar vi vara lite understimulerade. Vi bestämde oss därför för att bygga ett hopp igår. Så vi begav oss återigen ut mot Fish bowl för att söka lämpliga landningar, det visade sig att varenda tänkbart fält var sönderkört så vi vände tillbaka mot skidsystemet igen. På väg tillbaka hördes ett djupt avgrundsvrål från Glenn som hade laddat lite väl mycket bland några knölar och fick äta upp det när hans pjäxor bestämde sig för att grovt misshandla hans smalben. Hur som helst så lyckades vi inte hitta någon bra landning som inte var sönderkörd någonstans. Jag hoppade dock mellan två pillows på väg in i systemet och det blev lite oväntat så att vi körde en liten session där i brist på annat.

Eftersom landningen är ca 7 meter lång med en redig kompression i botten och tack vare att det är ett gaphopp så bjöds det på en hel drös med krascher. Själv stod jag nog för kanske 7-8 krascher. Vi har börjat hänga en del med några gamla kompisar till Kalle som också var med och hoppade och jag måste slänga ut en eloge till Basse som är lite mindre rädd för att slå sig än genomsnittet. Glenn jämförde Basses hoppande med mitt på badhuset, något som jag tycker är en dålig jämförelse för vatten är mjukt, en sönderbombad landning är det verkligen inte. Å att då slänga sig in i volter man inte har testat förr är galet.

På kvällen var tidigare nämnt gäng på besök hemma hos oss och Glenn och Mats hade även masat sig de två metrarna från deras dörr till vår. Vi drack nån öl och hade otroligt roligt. Kan inte minnas när jag skrattade så mycket. Kalle var riktigt in-the-zone och drog historia efter historia. Verkar som att vissa människor är med om det mesta. För er som känner Sidebo så kan jag meddela att Kalle har ungefär lika mycket historier att dra och det är fruktansvärt roligt.

Ska kanske dra iväg till Basse å dom andra ikväll och i sånna fall ska vi ta med oss de bilder de tog igår. Här kommer i alla fall de Glenn och Johan tog med Johans kamera.
/A-star


Kommentarer
Postat av: Josef

Stackars er som fått lyssna till Kalles rövarhistorier... Den ena snuskigare än det andra! Jag är dessutom förvånad över att Johan omnämns Johan och att Kalle omnämns Kalle. Buba respektive Tsaren af Monaco är deras riktiga epitet.

2010-02-10 @ 11:18:43
Postat av: MoP

Hej och Oj!

Nu behövs en riktig Mammanvarning, använd förnuftet när ni har er i backarna och hoppen.Vill inte att ni gör er illa! Take care! -22 ikväll och snö!!Gonatt!

2010-02-10 @ 22:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0