Den sämsta tacokvällen i hela mitt liv

Nattuppdatering:
Vi har just kommit hem från en väldigt underlig kväll. Det hela började igår när vi bestämde med våra grannar att vi skulle ha en tacokväll. Detta var då tänkt för oss och bara 2 andra svenskar. Urartningen inleddes redan under eftermiddagen när Pete, en av våra mindre begåvade australiensiska grannar, bjöd in ett gäng på 7 pers till vår lilla gettogether. Detta förvandlade vår tacokväll till en hot dog-kväll. En liten besvikelse må jag säga. I alla fulla fall, å i vissa, väldigt fulla fall så blev kvällen ända helt ok. Schweinigt god efterrätt iaf. Chokladkakan va god.

Anyways våran granne Glenn är som en levande roliga sidan i Fibban, man bara garvar alltså. Idag har han underhållit med sina försök till norrländska, med mkt skum finsk brytning. Sjukt underhållande i liften där jag å bror annars mest är tysta å nickar åt varann.

Ett gammalt slitet uttryck/expression är ju att smålänningar ska vara snåla. Det stämmer dock inte på Kalle som bjuder både på sig själv och historier. Hoppas han inte slutar med det nu bara peppar, peppar.

Fernies värmestuga bjuder förutom på värme även på en hel del hits från förr i tiden. För nån dag sen spela dom en gammal låt med Roddan å det fick mej att tänka på mamsen å jag fick en liten tår i ögat. Have I told you lately morsan liksom.

En kul grej när man väntar på folk med mensvärk är att köra skidskola i barnbacken. Vi har idag tränat både skär på inner å ytterskidan, väldigt nyttigt. Glennie är en väldigt pedagogisk lärare även om hans kroppshydda är minst sagt skräckinjagande.

Nu är det dags att knoppa för dom flesta som inte har en fucked up dygnsrytm å lyssnar på gamla godingar hela nätterna. Gonatt gonatt sov gott!

D-One & A-pex

Kommentarer
Postat av: Ensamma Mamman

Hej kära Söner!

Härligt höra att ni har det bra, fortsätt vara rädd om er i backarna och när ni slår klackarna i taket! Ett gott skratt förlänger livet, liksom Roddans musik. Jag njuter hans senaste skiva varje hemresa från jobbet. Hälsa Johan & Kalle så gott! Kramar!

2010-02-02 @ 22:12:45
Postat av: Sista E

Roddan. Vilken lirare! Hærligt att høra att musiksmaken på den dær sidan Rockies inte ær så annorlunda från den længre væsterut. Dock ifrågasætter jag att Roddans musik førlænger livet.



Har nu landat i verkligheten efter fiina dagar i Verbier, och blivit utsænd till Etne på jobb. Hær bor 6000 pers, temperaturen ær alltid -15 och hotellet går i 70-talsstil. Hade vilda planer om skidåkning i helgen som ser ut att frysa till is. Attans! Så, åk før mig med och bryt inga ben.

2010-02-03 @ 22:19:46
Postat av: Glenn aka galnegrannen

Vill klargöra för diverse föräldrar att den här bloggen är väldigt vinklad, jag lurar inte med era söner på dumheter.... mer på äventyr :)



Skidskola för samtliga i ett ordentligt led ;>

2010-02-04 @ 00:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0