Ultimata dråpslaget utdelat

Först och främst delades ett inte så oväntat slag ut av Air Canada när de ställde in vår flight till Frankfurt. Jag hade det på känn redan innan vi lämnade Fernie i morse men ville ändå komma mig till flygplatsen så vi kunde prata med någon. Väl på flygplatsen möttes vi av en skylt där det stod att våran flight var inställd och de hänvisade oss till ett telefonnummer för information. Smått besviken började jag då jaga folk som arbetade för Air Canada men fick bara svaret att vi var tvungna att ringa deras telefonservice för att få information, inga infodiskar i det här landet inte. När jag efter många om och men till slut kom fram till deras telefonservice så fick jag veta att den tidigaste flighten de kunde sätta oss på avgår den 1a maj. Inget alternativ för vår del helt enkelt.

Istället för att välja Air Canadas alternativ så började jag ringa SAS istället. Men trots att de har resenärer strandade överallt i världen så har de inte insett behovet av att utvidga sina telefontider. Kl 20 i Sverige är ju kl 12 här vilket är på tok för tidigt för att de ens skulle ha hunnit ställa in vårt flyg. Så kl 23 började jag ringa SAS telefonservice som återigen hade öppnat. Efter att mitt Skype ballat ur 3 gånger övergick jag till Johans dator där Skype tydligen fungerar bättre. 80 minuter in i mitt samtal med SAS telefonkö så utdelar internetuppkopplingen dödsstöten och kopplar ner mig. Så nu sitter jag här på plats 58 i telefonkön igen och ser fram emot åtminstone 30 minuter till av väntan så länge jag får vara kvar på internet. Mina medresenärer ser mer och mer obekväma ut på golv/flygplatsbänkar och de börjar vara smått otåliga de med.

Återkommer med uppdateringar när vi vet något.
/A-delay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0