Sista uppdateringen från Kanada (förhoppningsvis)

För går det som planerat så lyfter vi från Calgary vid kl 18 lokal tid den 20e. Nu är det ju tyvärr nån liten vulkan på Island som gör det den kan för att sätta aska i våra motorer så vi inte ska ta oss hem. Har suttit och sökt information på SAS hemsida och Air Canadas, vilka vi ska flyga första sträckan med, men såhär 19 timmar innan avgång kan de inte säga mer än att vi kanske blir försenade. Fast det är Air Canada som säger det. SAS har inte ens ute nån info om vårt flightnummer. Vi får helt enkelt vänta och se om vi kommer oss iväg imorgon.

Har varit en riktigt dålig dag för att ha städdag idag. (Kläm in ordet dag fler gånger i en kort mening om du kan.) Hur som helst har vi haft strålande solsken och runt 20 grader varmt så det har varit hyfsat tråkigt att gå omkring med dammtrasan inne. Har haft ett antal likadana dagar på senaste tiden vilket gör att det känns lite tråkigt att åka hem till Sverige där sommaren inte är riktigt lika nära. Men i övrigt så är den här byn officiellt död. Jag och Danne gick ut i lördags för en sista kväll på byn men insåg snabbt att det inte var mycket att hänga i julgranen. Två ställen var öppna, punkband spelade på Bulldogs så det blev en klassisk biljardkväll på puben istället. Men det är verkligen stor skillnad jämfört med hur det var bara för två veckor sen.

Har fotat lite under våra senaste upptåg som mer liknar bilder från en sommarsäsong än en vintersäsong men jag hoppas att de duger i alla fall. Första bilderna är från några varma källor vi var och badade i förra veckan. Resten är från en kompis bakgård där man hittar den största studsmattan jag någonsin sett. Ifall någon blir bländad av min blekhet på bilderna så får ni ta det med ert försäkringsbolag för jag betalar inte ut skadestånd. Bildtittande sker på egen risk. (Åsså var jag helt utan ansvar)

/A-trip


Kommentarer
Postat av: MoP

Hej!

Jag hoppas ni kommer er iväg och snart landar i Europa....sen kanske det blir landvägen mot norr. Arlanda har stängt igen ikväll så det är som det är. Hoppas SAS kan ge besked om flightnr. Ge inte upp, det fixar sig!!

Håller tummarna!

2010-04-20 @ 20:25:21
Postat av: V-horse

Skynda er då!!

2010-04-21 @ 09:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0