Mjaha det gick ju bara halvbra det här.

Sitter nu återigen i grannens lägenhet och skriver. Den här gången är Phil dock inte bara snäll nog att låna ut internet, nu lånar han även ut sängplats. Efter en rätt frustrerande natt av Skypande med dåliga resultat så är vi återigen i Fernie.
Flygplatsens trådlösa internet får man endast vara uppkopplad mot 2 timmar i stöten. Detta räckte som bäst till att hamna som nummer 9 i SAS telefonkö innan jag blev nerkopplad. Jag ringde från kl 23 igårkväll till kl 5 eller 6 på morgonen och försökte få prata med någon på SAS innan jag gav upp och la mig och försökte sova. Efter 1,5 timmars spräcklig sömn så satte jag åter igång och jagade SAS. Till slut fick jag ett mail där SAS avtog sig allt ansvar för vår hemkomst.
Måttligt förbannad började jag då jaga Air Canada för att se om de kunde hjälpa oss hem. När jag väl kom fram till dom så hade jag och kvinnan i telefonservicen lite svårt att förstå varandra men till slut lyckades jag förstå att hon inte ville boka oss på en flight den 25e utan att vi redan var bokade på den. Polletten ramlade ner och jag insåg att min underbara mamma måste ha lyckats komma fram till SAS till slut och på nåt sätt tvingat dom att boka om vår biljett.
Jag hade pratat med Air Canada kvällen innan och de sa då att det första planet de kunde sätta oss på skulle gå den 1a maj, känns väldigt bra att ha halverat väntetiden. Så nu blir det Fernie i fyra dagar och fortsätter vädret på det sätt det är nu så kommer det nog inte att gå någon nöd på oss. Satt nyss ute i bar överkropp och svettades i solen.
Pinsammaste upptäckten jag gjorde i natt var att bästa sättet att komma i kontakt med SAS är via Facebook, undrar ju hur Skandinaviens största flygbolag tar hand om sin image när de inte har en enda mailadress till ombokningen men är snabba på att svara på Facebook. Men nu har vi i alla fall ett sätt att ta oss hem, hoppas bara på avtagande vulkanaktivitet de närmaste dagarna.

/A-repay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0